28

Kiekvienoje mokykloje turi veikti mokyklinis teatras


Autorius - Petras Bielskis

Vaikas ateina į mokyklą ir prasideda pažinimo kelias. Ryškūs trys lygiai: žinių kaupimas arba naujų pasaulių suvokimas bei fizinis ir dvasinis ugdymas. Įveikti pirmuosius du etapus mokykla padeda sudarydama geras sąlygas: modernios laboratorijos, elektronine aparatūra, sportui pritaikyti aikštynai, erdvios fizinių žaidimų ir gimnastikos įranga aprūpintos salės. Apie dėmesį dvasiniam ugdymui to nepasakysi. Viena efektyviausių vaiko humanizavimo formų yra vaidinimas, kaip žmogaus kultūros ir dvasios dalis. Kiek Lietuvos mokyklų turi amfiteatrines sales, modernią apšvietimo techniką, specialių efektų aparatūrą, sceninius rūbus? Mokyklinis teatras glūdi mūsų prigimtyje. Vilniaus jėzuitų akademijos pedagogai vaidinimą naudojo kaip mokymo būdą. Daugėja sunkiai valdomų vaikų. Teatras juos prijaukina. LŠM panaikino teatrinę specializaciją KU. Greitai tokios klaidos pavirs piktžaizdėmis.